کد خبر: 78895

روایتگر کوچه نقاش ها آسمانی شد 

مسعود رحیمی، خبرنگار: سید ابوالفضل کاظمی، راوی کتاب «کوچه نقاش ها» و از فرماندهان دوران دفاع مقدس روز گذشته به یاران شهیدش پیوست تا آرزوی یکی دیگر از فرماندهانی که تا پیش از انتشار این کتاب، جزو ناآشناترین رزمندگان دفاع مقدس بود، به حقیقت بپیوندد. «کوچه نقاش ها» باعث شد تا مخاطب با مردم داش مشتی بودن او آشنا شوند؛ کتابی که اولین بار در سال 1390 از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار شد و ماحصل 3 ماه مصاحبه راحله صبوری با شهید کاظمی است. رزمنده ای که در چند عملیات مختلف به صورت نیروی آزاد حضور داشت و در عملیات های مهمی مانند کربلای 5 و 8 نیز  در قامت فرمانده عملیاتی میثم شرکت کرده بود. نویسنده کتاب، زندگی شهید سیدابوالفضل کاظمی را از دوران کودکی تا پایان سال 1367 روایت می کند و متمرکز اصلی کتاب هم بر روی دوران حضور او در جبهه ها است. 
در معرفی خود کتاب آمده که ابوالفضل کاظمی متولد «کوچه نقاش‌ها» در محله گارد ماشین دودی بین خیابان صفاری و خیابان خراسان است به دلیل علاقه‌اش به این محله و کوچه کتاب هم با همین عنوان منتشر شده است.
در قسمتی از این کتاب شهید کاظمی، داستانی از ازادسازی خرمشهر تعریف کرده و می گوید: «مدتی از شروع درگیری در جریان عملیات بیت‌المقدس می‌گذشت که روی بیسیم فهمیدم سلمان کارش گیر است. فرمانده گردان، حسین قجه‌ای بود که تا حدی می‌شناختمش. بچه اصفهان بود؛ کشتی‌گیر، پهلوان و مشتی. از آن آدم‌ها که هم فرماندهی‌اش عالی و هم شجاعتش بی‌نظیر بود. وقتی برگشتم به‌قرارگاه تاکتیکی. تو قرارگاه هنوز قصه درگیری گردان سلمان و حسین قجه‌ای سر زبان‌ها بود. حاج‌احمد متوسلیان با بیسیم حرف می‌زد. از قیافه‌اش پیدا بود خیلی ناراحت است. داشت به یک نفر می‌گفت که: «حسین و بچه‌هاش در محاصره هستند...» تا مرا دید، گفت: سید، خدا خیرت بده، برو سراغ حسین. چند نفر را بردار برو، حسین را بیار عقب. 

مرتبط ها